Thursday 19 September 2013

Garlic Complex (GC)



*60 tablets*

Apa yang I perasan, orang2 tua suka makan bawang putih. Orang dulu memang jaga kesihatan, sebab tu umur 80 pun boleh angkat peti ais lagi. Cuba tengok orang sekarang, tak sampai 60 ada yang da terlantar dekat hospital.

Bawang putih memang baik untuk kesihatan. Ada satu bahan dalam bawang putih yang dipanggil Allisin. Allisin ni di-extract dari bawang putih apabila bawang putih dipotong halus/dihancurkan. Bukan mudah ye nak dapat. Nak senang dapat? Ha telan la GC ni hehe. GC mengandungi 500mg bawang putih.

Paling penting GC takde perasa, pewarna, pengawet, pemanis tiruan yee. Semua bawang putih yang digunakan Shaklee adalah dijamin bebas dari racun perosak untuk tumbuh-tumbuhan. Jangan risau, tablet ni tiada bau garlic. Kalau ada, baik kita makan bawang putih pure ye dak? Sebab Shaklee faham kebanyakan orang tak suka bau garlic. So dia guna dwi-teknologi untuk nyahkan bau garlic :)

Traditionally, bawang putih ni dapat melegakan batuk dan selsema. Ia juga membantu peredaran darah yang baik. Bawang putih juga dikenali sebagai agen untuk membuang angin. Pengambilan GC yang konsisten (2-4 biji sehari) dapat mengeluarkan angin serta toksik dalam badan. Toksik merupakan punca tekanan darah tinggi. jadi, dengan GC dapat mengelakkan kita daripada High Blood Pressure.

 Untuk ibu2 yang dalam pantang, yang tengah menyusukan anak sangat elok ambil GC ni sebagai supplement. GC juga membantu untuk memperbanyakkan susu badan.

GC jugak menagndungi extract spearmint yang mana dapat meningkatkan sistem penghadaman (sesuai untuk pesakit gastik / ulcer perut) dan fungsi jantung. Ianya juga dapat membantu mengatasi masalah alergi seperti asthma, selsema, hepatitis, sinus.

Garlic adalah anti-oxidant, yang dapat melindungi tubuh dari radikal bebas punca penyakit kanser. GC dapat mengelakkan air terkumpul dalam badan terutama pada bahagian kaki.

Garlic juga bagus untuk pesakit Diabetes kerana ianya dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah.

GC juga dapat melawan bakteria2 kepada hampir semua jenis jangkitan (cirit-birit, luka, kerongkong dan telinga, bronkitis, dll)

Pendek kata, GC adalah 1 supplement yang diperlukan untuk satu badan anda.

Kita usaha, Allah tunaikan. InshaAllah

No comments: