Monday 16 September 2013

Sustained Release Vita C 500mg


*boleh tahan 6 bulan*

Semua orang tahu kebaikan vitamin C. 

Khasiat utamanya adalah:

a) Mencantikkan kulit: Hey all ladies out there, this is a very good news for all of you! Perempuan mana tak nak cantikkan? Vita C ini dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah (fairer), melambatkan proses penuaan, dan megelak pembentukan jeragat.

b) Membentuk Kolagen: Vita C dapat merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatias asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

c) Memperbaiki Simptom Pendarahan: Kalau korang ada simptom-simptom seperti; lebam dikulit, lambat pulih kalau ada luka, kulit kering, ruam, kulit kasar, kalau gosok gigi gusi berdarah, haaa! Tu maknanya korang kekurangan Vita C, so dengan pengambilan Vita C ni, inshaAllah masalah-masalah tersebut tak timbul lagi.

d) Peningkatan Sistem Imun: Selain membantu mencantikkan kulit korang, Vita C jugak boleh act as fighter! Vita C bersama-sama sel darah putih akan menentang bakteria dan kuman, memulihkan alergi-alergi di hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema. Di samping itu, Vita C juga membina sel darah merah yang sihat agar ia dapat menyerap zat besi sebaiknya.

e) Memperbaiki Insomnia: Masalah tak boleh tidur ni amat merunsingkan. Dengan Vita C, ia boleh membantu memperbaiki insomnia anda. Ia juga boleh dikatakan sebagai ubat penenang anda kerana ianya dapat juga membantu memulihkan stress anda dan masalah keresahan.

f) Mengekalkan kolestrol sihat: Kolestrol bahaya untuk jantung. Vita C dapat mengurangkan kolestrol dan tekanan darah (amat sesuai untuk pesakit HBP), mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan hidung, dan pendarahan serebral dan skurvi.

Kita usaha, Allah izinkan, In shaa Allah.




No comments: